Hur lång är leveranstiden?
Varor i vårt lager kommer hem till dig vanligtvis inom 2-6 arbetsdagar. Läs mer om leverans här.
Hur mycket kostar frakten?
Upp till 399kr för frakt inom Sverige. Fraktkostnaden kommer att specificeras i kassan innan du genomför ditt köp.
Kan jag beställa till en annan adress än min egen?
Ja, du kan beställa till vilken adress du vill inom Sverige. Men se till att du är på plats för att ta emot leveransen.
Varför måste jag kontrollera leveransen direkt vid mottagandet?
Vid mottagande av varorna är det viktigt att kontrollera att det inte finns några synliga skador på emballaget eller varorna. Om en transportskada misstänks men inte upptäckts vid leverans bör du öppna 1–2 paket för att säkerställa att det inte finns dolda transportskador. Läs mer här.
Min leverans var skadad vid ankomst, hur gör jag nu?
Om du upptäcker en transportskada vid leverans bör det noteras på fraktsedeln/mottagarbeviset. Vid dold transportskada ska en anmälan göras till Tarkett inom 5 kalenderdagar. Det skadade eller felaktiga godset får heller inte användas till installation. Läs mer här.
Kan jag få min order levererad senare?
Nej, leveranstiden påbörjas efter att du har lagt din order så se till att beställa när du kan vara tillgänglig för att ta emot leveransen.
Levererar ni utomlands?
Nej, vi erbjuder inte leveranser utanför Sverige.
Vad händer om jag inte svarar på SMS från DHL?
Hemleverans: Innan leverans av varorna aviserar DHL dig för val av leveransdag. Vid uteblivet svar skickas påminnelser ut. Saknar transportföretaget svar från dig på dag 4 debiteras en extra kostnad för terminalhyra om 200kr per dag och försändelse. Dag 7 returneras godset till Tarkett och returavgiften kommer att debiteras upp till 399kr.
Ombud: Vid leverans till ombud aviserar DHL dig när godset ankommit till ombudet. Om varorna inte hämtas ut aviserar DHL påminnelser via sms. Varorna ligger kvar hos ombudet 7 kalenderdagar, och går sedan i retur till Tarkett. Returavgiften kommer att debiteras om 32kr